Sostenibilitat

El Pla de Sostenibilitat enfoca des de la perspectiva de la disminució de l’impacte i la creació de valor, tant per l’empresa, pel medi ambient com per la societat, els següents elements: l’aigua, l’energia, la petjada de carboni, els residus, la contaminació, la biodiversitat, i per últim, la comunicació, la formació i la sensibilització.

Per cada element s’han definit una sèrie d’actuacions de les quals a continuació se’n fa un resum:

Aigua: Controlar els balanços hidràulics; reduir les fuites d’aigua de dipòsits i canonades; i optimitzar l’ús de l’aigua a les Plantes.

Energia: Apostar per les energies renovables. Això serà necessari per acostar-nos a l’objectiu de la Unió Europea pel 2020, és a dir, reduir un 20 % les emissions de gasos d’efecte hivernacle, augmentar un 20 % la producció d’energia renovable i millorar un 20% l’eficiència energètica.

Ambientalització: Calcular, informar i controlar la petjada de carboni, així com estudiar el cicle de vida de productes i de serveis per detectar en quin punt del cicle ATLL pot actuar per reduir les emissions de CO2.

Residus: Instal·lar un tractament tèrmic per millorar l’assecat dels fangs, fer un diagnòstic de l’ús del paper a les oficines; buscar alternatives als gots de plàstic d’un sol ús són actuacions que van encaminades a la reducció de residus tractant el producte des del seu inici, així com a la disminució de l’impacte sobre el medi ambient.

Contaminació: Incorporar a la flota de cotxes, vehicles que siguin el menys contaminats possibles, per tal de contribuir a una mobilitat sense soroll ni contaminació atmosfèrica.

Biodiversitat: ATLL desenvolupa la seva activitat en llocs d’alta biodiversitat, i per tant, per una banda es proposa estudiar possibles solucions com pot ser l’aprofitament de la salmorra i l’aigua de procés de les plantes de tractament, i per l’altra, col·laborar amb associacions i institucions de Catalunya que treballen per preservar les zones naturals més vulnerables.

Comunicació, formació i sensibilització: Dissenyar campanyes de comunicació, de formació i de conscienciació ambiental en funció del grup d’interès a qui vagin dirigides, serà la base per poder implantar el Pla de Sostenibilitat amb èxit.

Fem servir cookies per millorar els nostres serveis i facilitar-vos l'ús del web. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús. Podeu obtenir-ne més informació o bé informar-vos de com canviar-ne la configuració a la nostra Política d'ús de cookies.